Ревю

Сила и нежност се преплитат в едно в „Ново начало“

Jpeg

Не мога да повярвам, че оставих тази книга да лежи на рафта цели 6 месеца след като я купих! Къде ми бе умът?! Трябваше да си я прочета още Ноември месец, та да ми държи топло и романтично през цялата зима. Вярно, „Завещанието“ ми хареса една-две идеи повече, и все пак „Ново начало“ не е книга, която да подминете с лека ръка. Ама никак! Кристен Ашли е създала още една нежна, но борбена, одухотворена и в същото време засягаща доста сериозни теми история, която ще изпълни цялото ви същество с усещане за мир и спокойствие, за завършеност, за щастие и, разбира се, с усещане за любов. А героите са повече от истински, трогателни, забавни и пълни с изненади както за околните, така и за самите себе си. И ако някога решите да прекарате празниците с Амелия Хатауей, ами да си знаете, че хич няма да скучаете.

„Предадеш ли някого, нямаш друг избор, освен да живееш с чудовището, родено от твоята измяна.“

Амелия е жена, чиито живот тотално се срива, след като мъжът, когото е обичала и с когото е създала прекрасно семейство, и с когото, вярва самата тя, живеят щастливо вече близо двайсет години, внезапно я напуска и се жени за друга, много по-млада жена. Нещата никак не се подобряват, след като последвалият нервен срив на Амелия й коства любовта и уважението на собствените й деца. И така, семейството й буквално бяга от нея, премествайки се в другия край на страната и това й действа като студен душ, карайки я да осъзнае, че трябва да се вземе в ръце и да намери начин да продължи живота си напред. Но как да го направиш, когато дори не знаеш кой си вече в собствения си живот?! Амелия взима смелото решение да последва децата си в новия им град, като този път прави всичко по силите си, за да спечели опрощението и любовта им обратно. Както и да открие коя е самата тя, далеч от критичните погледи на майка си и студеното възпитание на баща си. Е, може би себеоткриването й нямаше да е толкова лесно, ако не беше американска наследница с три фонда за милиони, ноо нека не я съдим прекалено сурово. И все пак, имайки предвид резервираното отношение на родителите им, контрола и надменността им спрямо „по-нисшестоящите“ от тях, Ейми и брат й Лори са израснали като достатъчно добри и съвестни хора, та останалите да не правят прибързани заключения заради богатството им.

„Не го познавах, но знаех, че искам всичко от този мъж.“

Мики, също както Джейк в „Завещанието“, е просто бонбонче. Вярно, високо, мускулесто, псуващо и доста контролиращо бонбонче, но не можем да очакваме да ни е вечно сладко с любимите мъже. От време на време трябва и да ни погорчи, за да оценим „проблясъците на шибано щастие“. И макар Мики да не бе без своите кофти изцепки, каквото и да направеше или кажеше така и не успя да ме накара да му се ядосам напълно. А повярвайте, не е като да не положих грандиозни усилия. Дори когато се дънеше мащабно пред своята наследница, той почти веднага осъзнаваше грешката си и бързаше да се поправи. Да се погрижи за своята жена. Да я направи щастлива, като й даде всичко, от което се нуждае. А то не е много – само любящ мъж, уютен дом и топло семейство. Защото дори всичките пари на света не могат да купят това на Амелия и тя го знае твърде добре.

„Мики повдигна лекичко главата ми и ме целуна по челото по един непоносимо сладък начин.
След това ме пусна и аз се почувствах осиротяла по един невероятно плашещ начин.“

Много ми хареса как възрастните подходиха към ситуацията между Ашлин и Пипа. А после ми хареса и как самите деца разрешиха проблема. Беше много зряло и справедливо и ми се прищя всички гаднярки по света да получат същия урок. Това, което не ми допадна особено, бе постоянно използване на „миличкото ми“, „сладичкото ми“, „прекрасното ми“ и каквито още щете умалителни обръщения на Амелия към децата. Звучаха лигаво и превзето и просто не мога да си представя едно семейство някога изобщо да ги употребява толкова често и то към тийнейджъри, в реалния живот. Но като изключим това, останалите взаимоотношения между героите бяха почти като истински, но напълно затрогващи, забавни на моменти, и пленителни през цялото време.

„Аз съм този, който съм. Имам това, което имам. И едно от нещата, които имам и които искам да запазя, си ти. „

Много ми харесва стила на писане на Кристен Ашли – описва всичко в детайли, с необходимите подробности, прави историята напълно жива пред очите ни, създава прекрасни герои, а драматичните им моменти са поднесени изкусно, леко завоалирано, и без излишен шок, с една дума – нежно. Каквото е и цялото писане на авторката – нежно, ефирно, докосващо душата по такъв незабележим начин, че едва след като си стигнал края, усещаш едно непогрешимо чувство на загуба. И си мислиш „Искам още!“. Хм, може би Кристен пише и мъъничко пристрастяващо, но пък това е един сигурен признак за наличието на прекрасен талант. „Ново начало“ може и да ви изглежда като дълго и „тежко“, предвид размерите на книгата, пътешествие из дебрите на една огорчена душа по пътя на нейното издигане от пепелта на стария й живот, но това е и едно вълшебно пътуване ако щете, изпълнено с много нежност и любов, и сурови емоции, и нестихваща борба, за да извоюваш собственото си щастие. И резултатите не закъсняват. „Ново начало“ е още един любовен роман, който ще ви накара да се влюбите в любовта, а душата ви – да пее от щастие. И дори няма да усетите как проблемите ви са станали мъничко по-поносими, а животът – малко по-добър. „Проблясък на шибано щастие, бейби“ 😉

5 thoughts on “Сила и нежност се преплитат в едно в „Ново начало“

  1. Отдавна съм хвърлила око на тази книга и все не стигам до нея, но ревюто ти ме приближи една стъпка по-близо до прочита ѝ 🙂 Отново страхотно написан пост 🙂

    Liked by 1 person

      1. В момента съм точно на вълна любовни романи и съм се захванала със Сюзан Елизабет Филипс и нейния Господин Неустоим ,но ще намеря време и за К.Ашли 🙂 🙂

        Liked by 1 person

      2. О нея я „изгълтах “ за два дни още ,когато излезе на пазара 🙂 Определено изд.Ибис са много добри в издаването на любовни романи 🙂

        Liked by 1 person

Вашият коментар

